Träning

Morgonpass – check

Bränsle

Vaknade strax efter 07. Otroligt onödigt på en lördag efter en vecka där jag velat sova var och varannan timme. Tänkte dock att kroppen är pigg och vill upp, så vem är jag att neka.

Gjorde mig en lättare frukost, en colting med kesella och bär, för att undvika håll och extravikt att bära på. Sen var det bara att ge sig av.

Planen var ett snabbdistans-pass. Behöver öka farten, minska bekvämligheten och förbättra flåset. Tog min vanliga runda på 6,3 km och såg till att hålla ett högre tempo helt enkelt.

Det var jobbigt.

Kroppen hann inte riktigt tillgodogöra sig frukosten tror jag men jag kämpade och lyckades hålla ett ganska högt tempo första halvan. något lägre andra hälften men ett snittempo på 5:10min/km får vara godkänt en lördagmorgon.

Nu ska jag packa, duscha och möta upp en fin johanna på frukost#2. Sen bär det av till Östergötland.

Fokus. Pannben in the making

Standard

4 reaktioner på ”Morgonpass – check

Lämna en kommentar