Träning

Uppställning!

Jovars, det har varit lite tyst här i veckan. Jag kan bara konstatera att det här med att börja på nytt jobb har varit fantastiskt kul på många sätt, men för min träning har det varit, ja, mindre bra. Jag har förvisso gått i trappor mycket mer än innan (har bestämt mig för att inte ta hiss till 7 våningen utan gå istället) men energi och tid har inte räckt till mer än så.

Jag har varit så fokuserad på att lära mig så mycket som möjligt, att rivstarta projekt och däremellan försöka omvandla information till kunskap, att jag knappt ens haft kräm kvar till att sätta mig i soffan. Lite bubbla på mig alltså. Men jag tänkte ändra på det nu, för jag kan också konstatera en annan viktig sak. Jag har varit helt overkligt trött, hela dygnet, hela veckan. Jag behöver träning för att bli pigg.

Den här veckan blev en fail, men som tur var hittade jag den här kloka bilden - just idag var det vad jag behövde!

Avundsjukt läser jag om peppen för helgens Nike Blast – fasiken vad roligt. Jag får  skapa min egen träningshelg efter bästa förmåga istället!
Först tänkte jag faktiskt ägna fredagkvällen åt att sova. Jag går och lägger mig INNAN 22. Typ rekord, men nu tänkte jag få ordning på tröttheten.

Imorgon ska jag, utvilad, ta mig ett pass innan jag beger mig söderut. På söndag ska jag också ut, ut, ut och flåsa i mig östgötsk utomhusluft och nästa vecka ska jag ha en träningsväska packad på morgonen så att jag kan tanka pigghet på väg hem från jobbet. Pepp, pepp!

Standard

2 reaktioner på ”Uppställning!

  1. Pepp pepp!! 🙂 och första veckan på ett nytt jobb ÄR energikrävande. Det måste det få vara. Snart orkar du mer 😀 Ha en superskön helg, kram!

Lämna en kommentar