Träning

Saker som gör mig glad (1)

Tänkte inleda en liten serie här i bloggen. Lite för att reflektera mer aktivt över vad som gör mig glad här, under min stund på jorden. Sånt man verkligen borde ägna mer kraft åt.
Idag har jag glatt mig åt följande saker till exempel, i kronologisk ordning.

Att vakna klockan 10, alldeles av mig själv, för att jag sovit klart. Att få en smekning på ryggen av han bredvid som vaknade samtidigt.

Söndagsfrukost i färg-pigg och duktig

Söndagsfrukost i färg

Att äta frukost på min färgglada tallrikar, på det fina gamla slagbordet med massa minnen i sig, med Eric mittemot och med ljudet av en puttrande kaffebryggare i bakgrunden.
söndagsfrukost-pigg och duktig

Att läsa tidningen i lugn och ro och knapra på ett hembakt bröd och sörpla i sig en nyttig smoothie. Präktigt va? Och alldeles ljuvligt!

nyttiga havrekakor - pigg och duktig

kakbak

Att ha tid och lust att baka fika. Googlade Nyttigt fika och hittade recept från två bekanta flickor. Mina moddade recept kommer i ett eget inlägg.

Söndagsfika - Pigg och Duktig

Dukat för söndagsfika

Att få duka upp till besök jag blir glad av.

"Nyttig" kladdkaka - Pigg och Duktig

Kladdkaka med stevia, kokosolja och hallon

Att få äta choklad, garva och göra planer om fest och sommar.

Nyttiga havrekakor - Pigg och Duktig

Havre- och dinkelkakor med stevia, kokosolja och hallon

Att få en mms-hälsning från en skitsöt liten kille långt bort och att efter frukost, bak och fika hinna en långpromenad (med lurar och bra innehåll), prata med kompis in need, kolla på Searching for Sugarman, blogga OCH lägga mig i tid.

En söndag att vara glad för helt enkelt. Jag blir glad av tid, färg, rörelse och gamla ting och människor jag tycker om. Who would have thought? 🙂

Standard

5 reaktioner på ”Saker som gör mig glad (1)

  1. Va härligt det låter!! Tror många med barn blir extra avundsjuka … Vilken morgon- får väl vänta ungefär 13år eller nåt tills det är vår tur igen :(Vi är glada om klockan är efter 6 när det är dags att vakna, dock är vi ledig och i värmen så ska inte klaga 🙂

  2. Ping: #hippa | Pigg & Duktig

Lämna en kommentar